tagi w seo

Jak ważne są tagi dla SEO?

Jeśli chcesz poprawić widoczność swojej witryny, zwiększyć ruch i zwiększyć przychody swojej marki, musisz przeprowadzić silną kampanię SEO.

Prawdopodobnie jednym z najważniejszych aspektów SEO na stronie są tagi. Niezależnie od tego, czy są to tagi tytułu, tagi nagłówków, metatagi czy tagi wpisów na blogu, wykazano, że zwiększają ruch i zwiększają zaangażowanie.

Czy jednak ich funkcja teraz jest równie ważna i skuteczna jak w przeszłosci ? W tym artykule przyjrzymy się roli tagów każdego typu i zbadamy ich wpływ na SEO.

Krótka historia znaczników

Tagi są zwykle używane do klasyfikowania treści w sposób, który jest przydatny dla czytelnika i łatwy do zrozumienia przez wyszukiwarki, co potencjalnie czyni je niesamowicie ważnymi zarówno dla SEO, jak i użyteczności.

Jednak przez lata zmieniliśmy sposób, w jaki używamy tagów i ich względny wpływ na rankingi. Kluczowe pytanie brzmi: czy znaczniki są teraz tak samo ważne jak kiedyś?

Znaczniki meta straciły swoją moc w dużym stopniu, liczba stron internetowych korzystających ze znaczników znacznie się zmniejszyła.

Czy jednak jest tak samo w przypadku tagów tytułu, tagów nagłówka i tagów postów na blogu – czy są one tak samo ważne dla SEO, jak kiedyś?

Przyjrzyjmy się każdemu, aby odpowiedzieć na to kluczowe pytanie.

Tagi tytułu

Jak zapewne wiesz, tagi title są używane przez wyszukiwarki (częściowo) do określania tematu strony i są wyświetlane również w SERP.

Dobry tag tytułu pokaże co użytkownik może oczekiwać od strony zanim faktycznie kliknie. W ten sposób są one silnym wyznacznikiem współczynników klikalności. Ale w jaki sposób wpływają one na SEO Twojej witryny?

Jak ważne są znaczniki tytułu dla SEO?

Przez wiele lat znaczniki tytułu były uważane za jeden z najważniejszych czynników SEO na stronie. W rzeczywistości, w przeszłości, znaczniki tytułów zajmowały drugie miejsce pod względem ważności, po  słowach kluczowych, które wszędzie upychano w sporych ilościach. Ale czy teraz są tak ważne?

Według badań przeprowadzonych przez firmę Backlinko.com , zmiana Google w kierunku wyszukiwania semantycznego może wpłynąć na względne znaczenie tagu tytułu. Naukowcy odkryli, że tag tytułu zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych był powiązany z lepszą pozycją, ale korelacja była mniejsza niż kiedyś. Wyniki sugerują, że Google nie wymaga już, aby tag tytułu zawierał dokładne słowo kluczowe w celu interpretowania przedmiotu strony. Jeśli na przykład wpiszesz „jak rozpocząć działalność gospodarczą” w Google, tylko sześć z dziesięciu najpopularniejszych stron zawiera słowo kluczowe w dopasowaniu w tagu tytułu.

Wyszukiwarki będą nadal porównywać swój tag tytułu z inną treścią na twojej stronie, aby zapewnić spójność słów kluczowych podczas indeksowania i pozycjonowania stron internetowych, nadal czyniąc je istotną częścią SEO. Innymi słowy, tagi tytułowe nadal stanowią ważną część SEO na stronie, ale są dalekie od wszystkiego i wszystkich.

Tagi nagłówka

Na potrzeby tego artykułu znaczniki nagłówka odnoszą się do znaczników HTML używanych do odróżniania nagłówków i podtytułów w treści od innych typów tekstu (np. Tekstu akapitowego).

Używanie tagów nagłówkowych w dzisiejszych czasach jest źródłem debaty. Przed pojawieniem się i rosnącą popularnością HTML5 typowe było umieszczanie tylko jednego tagu h1 w treści, a zawartość tego tagu była dość znacząca pod względem SEO w witrynie.

Obecnie jednak możliwe jest wykorzystywanie wielu znaczników h1 na podstawie poszczególnych sekcji, co prawdopodobnie obniża znaczenie hierarchii tagów nagłówka i zachęca wyszukiwarki do uproszczenia w analizie dowolnej strony.

Jak ważne są tagi nagłówka dla SEO?

Wyniki rankingu Searchmetrics za 2015 r. wskazują, że dwie na pięć stron w SERP nie wykorzystywały w ogóle znaczników h1. Czy było to po prostu oznaką lenistwa, czy też odzwierciedleniem nieistotności tagów nagłówka?

Wręcz przeciwnie, liczba stron używających znaczników h1 wzrosła w porównaniu do 2014 roku. W pierwszej 30 wskaźnik ten wzrósł o 4%. Na tej podstawie wydaje się, że dzisiejsi projektanci stron internetowych uważają tagi nagłówków za ważniejsze niż wcześniej.

Ponadto kilka studiów przypadku uwypukliło znaczenie efektywnego używania tagów nagłówkowych. Na przykład SearchEccentric współpracował z Motor Cars Ltd. w zakresie zmiany ich tagów nagłówkowych, aby były bardziej przyjazne SEO. Rankingi przeskakiwały odpowiednio, przy czym jedno słowo kluczowe w szczególności przeskakiwało z 320 w SERPach na pierwsze miejsce.

Jeśli chodzi o SEO w witrynie, znaczniki nagłówków z pewnością pozostaną na miejscu – wykazano, że ostrożna optymalizacja może doprowadzić do znacznego wzrostu w rankingu.

Post tagi na blogu

Większość platform blogowych – takich jak WordPress – zapewnia możliwość dodawania tagów kontekstowych do swoich postów. W tym artykule określamy je jako „znaczniki postów na blogu”, aby odróżnić je od innych typów tagów.

Tagi postów na blogu są częścią taksonomii Twojej witryny. WordPress i inne platformy blogowe wykorzystują taksonomie do klasyfikowania i lepszego organizowania informacji. Udostępniają odwiedzającym listę wpisów pogrupowanych według bardziej szczegółowych tematów niż kategorie. Jeśli porównasz swoją witrynę do książki, a kategorie do spisu treści i tagi Twojej witryny do indeksu, nie wiele się mylisz.

Na przykład, jeśli prowadzisz bloga fitness, możesz mieć kategorie takie jak „Dieta”, „Treningi” i „Fitness Porady”. Te trzy są szerokimi pojęciami, które można wykorzystać do kategoryzacji postów. Kiedy piszesz post i umieszczasz go w kategorii treningu, możesz wprowadzić tagi takie jak „pompki”, „przysiady” itp. jeśli post je zawiera.

Te tagi mogą być przydatne dla użytkowników witryny i wyszukiwarek. Dla odwiedzających poprawią użyteczność twojej witryny pod kątem możliwości identyfikowania postów obejmujących określone tematy. W przypadku wyszukiwarek ułatwia interpretowanie treści strony i może ostatecznie poprawić pozycję witryny w rankingu.

Jak ważne są posty na blogu w SEO?

Znaczniki postów na blogu niekoniecznie poprawiają rankingi wyszukiwarek same w sobie, ale chociaż mogą nie mieć bezpośredniego wpływu, mogą pośrednio poprawić SEO.

Chociaż większość wyszukiwarek nie pozycjonuje kategorii i tagów stron wysoko w SERPs, wysokiej jakości tagowanie ułatwia Google zobaczenie, o co chodzi w Twojej witrynie.

Na przykład, jeśli prowadzisz blog z artykułami spożywczymi, który często koncentruje się na wegańskich deserach, a masz stronę z tagami dla wegańskich deserów, która łączy się z wieloma różnymi stronami i zawiera różne linki do niej, wysyła silny sygnał do wyszukiwarek, że desery są dużą częścią Twojej witryny.

Co więcej, chociaż strony tagów i kategorii niekoniecznie są wysoko oceniane, wciąż są w rankingu – co oznacza, że ​​są realnym źródłem odwiedzin. Znaczniki postów w blogu nie tylko zapewniają inne źródło ruchu, ale także zwiększają wygodę użytkowników.

Używanie tagów w postach ułatwia odwiedzającym znalezienie tego, czego szukają w Twojej witrynie. Znaczniki postów na blogu mogą obniżyć współczynnik odrzuceń i wydłużyć czas spędzany w witrynie – oba czynniki behawioralne uwzględniane przez Google – ponieważ ułatwiają poruszanie się po stronach internetowych (gdy są efektywnie wykorzystywane). Zapewniają one użytkownikowi wygodny sposób dostępu do odpowiednich treści, a jeśli użytkownik z łatwością znajdzie to, czego szuka, jest bardziej prawdopodobne, że pozostanie w Twojej witrynie.

Chodzi o to, że: jeśli zapewnisz wysokiej jakości usługi dla użytkownika, które zmuszą odwiedzających do odwiedzania wielu stron i pozostania w witrynie przez dłuższy okres czasu, możesz spodziewać się korzyści z punktu widzenia SEO. Skuteczne tagowanie może stanowić jeden element układanki pod względem poprawy komfortu użytkownika, a ostatecznie przynieść korzyści w rankingu, nawet nie bezpośrednio.

Nie przegap swojej gry SEO z tagami

Aby w pełni wykorzystać strategię SEO, musisz użyć tagów. Optymalizacja treści za pomocą trafnych i przydatnych tagów poprawi wrażenia użytkowników zwiększy ranking.