pozycjonowanie

Jakie są zalety korzystania z off page SEO?

Każda osoba, która posiada swoją witrynę, chce widzieć ją na szczycie wyników wyszukiwania Google.  Często zdarza się, że nawet po ustawieniu każdego elementu strony, Twoja witryna nie uzyskuje odpowiedniej pozycji.

W tym miejscu pojawia się rola off-page SEO. Strategie SEO offline odgrywają ważną rolę w promowaniu witryny, a w niektórych sytuacjach są ważniejsze niż strategie SEO na stronie. Musisz myśleć o tym, co jest tak ważne w przypadku off-page SEO. Większy wgląd pomoże ci lepiej zrozumieć strategię.

Czym jest off page SEO?

Off page SEO odnosi się do działań podejmowanych poza granicami witryny, które pomagają Twojej stronie uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W skrócie: Wszelkie działania mające na celu umieszczenie wartościowej treści na stronie i kontrolę tego co się na niej dzieje nazywa się on page seo. Wszystko to co dzieje się poza stroną to off page seo.

Wymieniamy poniżej 11 łatwych kroków, które podniosą twoje oceny SERP o znaczny poziom.

1. Blogi:

Jednym z najlepszych sposobów promowania swojej witryny jest blog. Publikowanie postów w Twojej witrynie w regularnych odstępach czasu będzie bardziej angażować Google, ponieważ regularne aktualizacje będą wskazywać, że Twoja witryna jest nieustannie konserwowana i aktywna. Ponieważ Google preferuje witryny aktywne, pomoże to w zwiększeniu oceny SERP. Co więcej, regularne wpisy na blogach dają odwiedzającym powód do regularnego odwiedzania witryny.

Blogi powinny składać się z unikalnych treści, takich jak samouczki, fora dyskusyjne i popularne linki wideo, aby utrzymać zainteresowanie użytkowników. Oprócz tego powinieneś komentować inne blogi, uczestniczyć w forach – pisząc pytania i odpowiedzi, które dają możliwość opublikowania linku do Twojego bloga w sekcji komentarzy lub odpowiedzi. Jeśli odwiedzający uznają to za istotne, zwiększy to Twój ruch w witrynie.

2. Social bookmarking 

Penguin i Panda uwielbiają popularne witryny do zakładek, takie jak Reddit, Stumbleupon itp. Zamieszczanie linków do blogów na tych stronach może spowodować wzrost w rankingu, ponieważ zawartość tych stron jest regularnie aktualizowana. Jeśli Twój blog zawiera ważne treści związane z informacjami na tej stronie, może się okazać, że kliknięcie tego linku będzie dla ciebie przydatne, jeśli podnosisz pozycję w rankingu.

Bookmarking pomaga również promować imię autora na świecie. Jeśli zamieściłeś link do swojego bloga lub strony internetowej do Reddit, a ludzie tam znajdą to, co jest pomocne i dopasowane do ich potrzeb, prawdopodobnie udostępnią go bardziej. Pomoże to Google zidentyfikować go jako prawdziwą i trafną witrynę, co wpłynie korzystnie na pozycję w rankingu twojej strony.

3. Zdobądź linki zwrotne

Na pewno jako właściciel strony chciałbyś otrzymywać prawidłowe linki do Twojej witryny z zaufanych źródeł. Otrzymywanie linków zwrotnych z witryn o wyższej pozycji dobrze wpłynie na Twój ranking Google. Jeśli myślisz, w jaki sposób to pomaga? Cóż, roboty indeksujące widzą tę witrynę jako zawierającą użyteczne i istotne informacje. Przydatna treść jest zawsze doceniana i przyznawana przez Google.

Uważaj jednak, ponieważ Penguin nie lubi linków spamowych. Załóżmy, że twoja strona reprezentuje ubrania, a ty dostajesz link do tyłu z posta na blogu związanego z samochodami. Penguin identyfikuje je jako spam i może doprowadzić do zmiany rankingu witryny. Dlatego koniecznie sprawdź link.

4. Promocja mediów społecznościowych

Na pewno znasz wszystkie najważniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Google+, Facebook, LinkedIn, Twitter i Instagram. Następnie powinieneś również wiedzieć, jak je użyć, aby popchnąć swoje oceny SERP twojej witryny. Jeśli nie, to przeczytaj niżej.

Udostępnianie witryny lub bloga w jednym z tych serwisów społecznościowych daje szansę na bezpłatną promocję. Ponieważ Facebook i Twitter są dziś uważane za największe platformy internetowe, dzielenie się swoją pracą w tych miejscach z pewnością przyciągnie więcej widzów niż jakiekolwiek inne miejsce.

5. Fora rynkowe

Marketing na forum obejmuje angażowanie się w społeczności związane z Twoją branżą. Możesz uczestniczyć w forach internetowych omawiających konkretny temat związany z Twoją witryną lub blogiem. W zamian możesz zamieścić linki do strony „do obserwowania” z możliwością zwiększenia ruchu online. Pomaga to również wyszukiwarkom w łatwiejszym znajdowaniu Twojej witryny.

Za pomocą forów marketingowych możesz dać się poznać wszystkim. Co więcej, jeśli Twoja witryna ma unikalną i wartościową treść, odwiedzający będą prawdopodobnie udostępniać ją na innych platformach, co zapewni niezbędną ekspozycję.

6. Techniki lokalne

Zamiast kierować reklamy do odbiorców na całym świecie, lokalne wykazy są ważną techniką, którą możesz zastosować, jeśli pasuje ona do niszy Twojej witryny. Dzięki temu Google może łatwo znaleźć Twoją witrynę. Lista lokalna odnosi się do profilu online, który będzie zawierał nazwę firmy, numer telefonu, lokalizację i świadczoną usługę. Możesz zrobić wizytówkę lokalną, przesyłając swoją witrynę do Map Google, Lokalnych Yahoo, Google+ Lokalnie.

7. Gościnne posty

Jeśli możesz poświęcić trochę więcej siły roboczej dla dobra swojej strony, to publikowanie gościnnych postów jest bardzo skutecznym sposobem. Wszystko, co musisz zrobić, to pisać i publikować treści na innych stronach internetowych lub blogach związanych z Twoim gatunkiem. Gdy odwiedzający zobaczą nazwę Twojej witryny wymienioną w kilku miejscach na zaufanej stronie, ocenią Twoją witrynę jako wiarygodne źródło informacji, które z kolei pomoże Twojej witrynie zbudować ruch.

Jak to się robi? Jak wspomniano, pisanie treści i publikowanie jej na innej stronie to tylko pierwszy krok. Poniżej zamieszczam link do Twojej strony, udostępniam go w mediach społecznościowych i odwiedzam, aby odpowiadać na pytania i komentarze. Komentarze będą pomocne w budowaniu relacji z czytelnikami i będą skutecznym sposobem na poznanie innych.

8. Prześlij do wyszukiwarek

Jest to uważane za skuteczny sposób marketingu internetowego w celu zwiększenia rankingów witryny lub strony internetowej. Możesz bezpośrednio przesłać swoją witrynę do wyszukiwarek takich jak Google, Yahoo lub Bing. Możesz przesłać swoją witrynę przez dwa procesy. Możesz przesłać jedną stronę na raz za pomocą narzędzi webmasterów lub możesz przesłać całą swoją witrynę. Odbywa się to poprzez przesłanie strony głównej witryny do jak największej liczby wyszukiwarek.

9. Katalogi

Umieszczenie witryny w kilku katalogach lub bazach danych w ramach danej kategorii lub podkategorii jest określane jako przesyłanie katalogów. Właściwe przesłanie katalogów umożliwi uzyskanie ekspozycji, zapewni niezawodne linki wsteczne i pomoże zwiększyć ogólne zarobki na blogu. Istnieje duża szansa, że ​​dostaniesz także szansę na opłacenie postów.

10. Zapytaj

Samo zapytanie o link jest często całkiem korzystne, o czym wielu blogerów zapomina. Załóżmy, że nazwa twojego blogu została wymieniona w dowolnym artykule, ale bez linku, możesz po prostu poprosić autora, aby umieścił link do Twojego bloga. Co więcej, możesz poprosić o wzmiankę o swoim blogu w zamian za podobną przysługę, jeśli oba blogi mają tę samą niszę. Obaj blogerzy zyskują jednakowo, a także pomaga to w budowaniu kontaktów.

11. Link przynęty

Proces, w którym można zachęcić użytkowników do udostępniania łącza do witryny, jest znany jako przynęta linków. Podstawowym kryterium udanej przynależności do linków jest tworzenie jakościowych i unikalnych treści. Powinieneś być w stanie przekonać czytelników, że twoja strona zawiera tę informację, którą warto udostępnić.

Oprócz tego, nie zapomnij wymyślić atrakcyjnych treści, które zmuszą czytelnika do kliknięcia na Twojej stronie. Należy pamiętać, że jedna taktyka jest powiązana z drugą. Bez treści wysokiej jakości atrakcyjny link nie ma żadnej wartości. Podobnie, w przypadku braku chwytliwego linku, odwiedzający będą rzadziej klikać na twoją stronę, nawet jeśli masz wpadające w oko treści.

 

Jakie są zalety korzystania z off page SEO?

Możesz uzyskać następujące korzyści, korzystając ze strategii SEO w prawidłowy sposób:

  • Większy ruch: 
    Twoja strona znajduje się wyżej, Twoja witryna zyskuje więcej odwiedzających, obserwujących i jest udostępniana na portalach społecznościowych. Jest to niekończący się proces, w którym jedynym kryterium jest tworzenie dobrych treści i regularna aktualizacja witryny.
  • Branding online:
    jeśli Twoja witryna udoskonala się poprzez strategie SEO w trybie offline, Twoja ciężka praca budowania marki w sieci zostanie doceniona przez większe firmy. Innymi słowy, duże witryny e-commerce będą chciały wynająć Twoją stronę do reklamowania swoich produktów. To z kolei zwiększa nie tylko wartość Twojej strony, ale generuje dodatkowy dochód.

Ostatnie słowa:

W związku z tym można zauważyć, że bardzo ważne są nie tylko internetowe SEO, ale także off-line strategie SEO. Musisz pamiętać, że Google uwielbia strony lepiej zoptymalizowane pod kątem SEO i to jest to, na co każdy stara się dzisiaj zwracać uwagę.