youtube

Jak zoptymalizować kanał i filmy na YouTube

Chcesz więcej wyświetleń swoich treści w serwisie YouTube?

Zastanawiasz się, jak wyświetlać się w wyszukiwarce YouTube i proponowanych filmach?

Zoptymalizowany kanał YouTube zapewnia satysfakcjonujące wrażenia wizualne i współpracuje z algorytmem YouTube, aby zwiększyć widoczność.

W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować i zoptymalizować kanał i filmy w YouTube, aby zwiększyć swoją widoczność .

yt

1. Zaprojektuj atrakcyjną stronę główną kanału YouTube

Twoja strona główna kanału YouTube jest pierwszą rzeczą, jaką widzą ludzie, więc musisz zrobić dobre wrażenie. Poświęć trochę czasu na zbudowanie profesjonalnej strony głównej, która zawiera informacje na temat Twojego kanału.

Wybierz zdjęcie profilowe

Twoje zdjęcie profilowe przypomina ikonę Twojego kanału i pojawia się wszędzie tam, gdzie chcesz komentować lub wyświetlać się w YouTube, dzięki czemu może być skuteczną reklamą Twojej firmy.

Wybierz czysty, łatwo rozpoznawalny obraz . Unikaj zbyt dużej ilości bałaganu na zdjęciu profilowym, jako że będzie bardzo małe na ekranie. Ponadto, jeśli możesz, wybierz zdjęcie profilowe z twarzą, ponieważ nasze mózgi wybierają twarze szybciej niż logo.

Aby dodać lub zmienić zdjęcie profilowe, kliknij swoje zdjęcie profilowe na stronie głównej YouTube i wybierz Mój kanał z menu rozwijanego. Na następnej stronie kliknij Dostosuj kanał. Następnie najedź kursorem na zdjęcie profilowe , kliknij ikonę ołówka i  kliknij Edytuj w wyświetlonym oknie.

Dodawanie lub zmienianie swojego zdjęcia profilowego może być nieco mylące, ponieważ jest powiązane z Twoim kontem Google. Gdy klikniesz, aby edytować swoje zdjęcie profilowe, przeniesie Cię do profilu Google, w którym przesyłasz nowe zdjęcie.

Prześlij grafikę kanału

U góry strony głównej kanału znajduje się obraz nagłówka.

Jeśli przesyłasz grafikę kanału po raz pierwszy, przejdź do strony swojego kanału na YouTube (kliknij swoje zdjęcie profilowe na stronie głównej YouTube, wybierz Mój kanał i kliknij Dostosuj kanał).

Następnie kliknij Dodaj grafikę kanału, przeciągnij i upuść lub przejdź do obrazu, który chcesz przesłać.

jak dodać grafikę kanału youtube

 

Jeśli chcesz zmienić istniejącą grafikę kanału,  umieść wskaźnik myszy nad obrazem nagłówka, kliknij  ikonę  ołówka w prawym górnym rogu i prześlij nowe zdjęcie. Upewnij się, że testujesz nowy obraz na telefonie komórkowym i telewizorze.

Wybierz zwiastun kanału

Zwiastun, który odtwarza się automatycznie, gdy ktoś odwiedza Twój kanał,  może być Twoją jedyną szansą na zdobycie lub utratę subskrybenta. Celuj w jedno lub dwuminutowe wideo, które mówi ludziom, o czym jest Twój kanał i zadbaj, aby treść była przyjemna i interesująca.

Dobrym zwiastunem kanału jest Grant Thompson’s The King of Random:

Jak dodać zwiastun

Aby dodać lub zmienić zwiastun kanału,  przejdź do strony kanału YouTube (kliknij zdjęcie profilowe na stronie głównej, wybierz Mój kanał, a następnie kliknij przycisk Dostosuj Kanał) i  kliknij zakładkę – Dla nowych gości.

Jeśli wcześniej nie dodałeś zwiastuna, kliknij Zwiastun kanału i wybierz wideo, którego chcesz użyć.

jak dodać zwiastun na youtube

Jeśli chcesz zmienić istniejący zwiastun, najedź myszą na zwiastun. Gdy ikona ołówka pojawi się w prawym górnym rogu, kliknij ikonę i wybierz film dla zwiastuna.

Utwórz listy odtwarzania

Na stronie głównej możesz wyświetlać listy odtwarzania najlepszych prac, a każda lista odtwarzania może być wyświetlana w innej sekcji z maksymalnie 10 sekcjami.

W pierwszej sekcji możesz znaleźć treść dla nowych widzów. Możesz też tworzyć playlisty z popularnymi tematami na swoim kanale i tworzyć playlisty seriali, ponieważ zapewniają one „powrót do tyłu”, który zachęca widzów do oglądania Twoich treści.

Aby utworzyć listę odtwarzania, przejdź do swojego kanału (kliknij swoje zdjęcie profilowe na stronie głównej YouTube, wybierz Mój kanał i kliknij Dostosuj kanał) i kliknij kartę Playlisty.  Następnie kliknij przycisk Nowa playlista, wprowadź tytuł listy odtwarzania i kliknij Utwórz.

jak utworzyć playlistę na youtube

Na następnej stronie kliknij przycisk Edytuj. Następnie  kliknij Dodaj filmy. Na stronie Dodaj filmy do listy odtwarzania kliknij kartę Twoje filmy w usłudze YouTube i wybierz filmy, które chcesz dodać do listy odtwarzania. Po zakończeniu kliknij przycisk Dodaj filmy.

Wskazówka: w analitykach znajdź filmy, które najlepiej przyciągną subskrybentów i umieść je na liście odtwarzania dla nowych widzów. Aby znaleźć te filmy, otwórz Studio twórców i kliknij Analytics> Subskrypcje> pojawia się strona która wyświetli filmy od najwyższej do najniższej oglądalności.

Dowiesz się więcej o tym, jak używać list odtwarzania strategicznie w dalszej części tego artykułu.

Dodaj polecane kanały

Polecane kanały pojawiają się po prawej stronie głównej strony kanału. Gdy umieścisz kanały znajomych lub inne kanały, które Ci się podobają, lista polecanych kanałów stworzy połączenie między Twoim kanałem a tymi polecanymi kanałami. Aby dodać polecane kanały, przejdź do strony swojego kanału na YouTube  (kliknij swoje zdjęcie profilowe na stronie głównej YouTube, wybierz Mój kanał i kliknij Dostosuj kanał). Po prawej stronie strony kliknij przycisk Dodaj kanały.

Utwórz stronę z informacjami

Strona Informacje jest dostępna za pośrednictwem karty na stronie głównej kanału YouTube. Na stronie „Informacje” zamieść krótki, przekonujący opis swojego kanału i skoncentruj się na pierwszych kilku zdaniach.

2. Badania słów kluczowych dla tagów, tytułów i opisów

Nie jest tajemnicą, że YouTube jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, która należy do Google.

Algorytm YouTube wykorzystuje dziesiątki danych, ale wiele z nich pojawia się dopiero wtedy, gdy Twój kanał ma jakąś publiczność. Gdy zaczynasz od zera, najlepszym sposobem na zdobycie nowych obserwatorów jest optymalizacja pod kątem wyszukiwania.

Cenne słowa kluczowe i tagi zwiększają rankingi Twoich filmów, playlist i całego kanału, dając dodatkowe wyniki wyszukiwania, bardziej sugerowane wyświetlenia i lepszą konwersję subskrybentów w czasie. Używaj tych słów kluczowych nie tylko jako tagów do treści wideo i kanału , ale także do tytułów wideo.

Skąd wiesz, jakich słów kluczowych użyć? Na początek kilka narzędzi może pomóc w badaniu słów kluczowych.

Uzyskaj propozycje słów kluczowych z YouTube i wyszukiwarki Google

Po prostu wpisz słowo kluczowe związane z kanałem na pasku wyszukiwania YouTube lub Google i sprawdź wyniki autouzupełniania listy rozwijanej. Wyniki autouzupełniania to najczęściej wyszukiwane wyrażenia tego słowa kluczowego. Paski wyszukiwania są szczególnie przydatne do znajdowania długich słów kluczowych. Po znalezieniu odpowiednich słów kluczowych po prostu umieść te terminy w słowach kluczowych do swojego filmu.

Badania słów kluczowych za pomocą Planera słów kluczowych

Narzędzie planowania słów kluczowych Google AdWords –Keyword Planner to złoty standard wyszukiwania słów kluczowych. Eksperci SEO używają tego narzędzia do określania słów kluczowych, na których należy się skupić w kampanii AdWords.

Dzięki temu narzędziu możesz zobaczyć zarówno liczbę wyszukiwań określonego słowa kluczowego, jak i konkurencję. Chcesz wyszukać słowa kluczowe o dużej liczbie wyszukiwań i niskiej konkurencji.

Aby korzystać z Planera słów kluczowych, potrzebujesz konta AdWords. Po zalogowaniu się na konto AdWords, kliknij ikonę klucza w prawym górnym rogu i kliknij planowania słów kluczowych w menu, które się pojawi.

Po uruchomieniu Narzędzia planowania słów kluczowych kliknij opcję oznaczoną Szukaj nowych słów kluczowych za pomocą fraz, witryny lub kategorii . Aby wyszukać nowe słowo kluczowe, wprowadź ogólne słowo kluczowe w polu Twój produkt lub usługa i kliknij Uzyskaj pomysły. Strona Keyword Planner pokazuje odmiany wprowadzonego słowa kluczowego i alternatywne pomysły do ​​rozważenia. Zrób listę słów kluczowych, które najlepiej pasują do tych parametrów.

Znajdź trendy w Google Trends

Google Trends to jedno z najlepszych narzędzi do znajdowania nie tylko świetnych tagów i słów kluczowych, ale także tematów filmów. Zamiast szukać sposobu na zachęcanie ludzi do odwiedzania twoich treści, zacznij tworzysz treści, których ludzie już szukają.

Po otwarciu Google Trends najatrakcyjniejsze tematy dnia pojawiają się na pierwszej stronie. Wpisz wyszukiwane hasło u góry i zobaczysz wykres aktywności w czasie oraz mapę krajów popularnych dla tego terminu.

Google Trends to zaawansowane narzędzie, które pozwala filtrować według daty i lokalizacji do poziomu miasta oraz umożliwia precyzyjne lokalizowanie tematów w optymalnym czasie.

Korzystaj z wtyczek

Kilka wtyczek, takich jak TubeBuddy i VidIQ, integruje się z YouTube i pomaga ocenić konkurencję, liczbę wyszukiwań i zalecane hasła wraz z wybranymi słowami kluczowymi. Te wtyczki kosztują trochę pieniędzy, ale mogą być bardzo pomocne.

Na przykład za pomocą tych wtyczek możesz kopiować i wklejać słowa kluczowe z filmów o wysokim priorytecie dla tych słów kluczowych, które pomogą Ci uzyskać sugerowane wyświetlenia.

Ponadto TubeBuddy ma zestaw narzędzi do selekcji wideo, w tym Tag Explorer. Dzięki Eksploratorowi tagów możesz badać tagi w przeglądarce podczas oglądania lub edycji filmu w YouTube lub przeglądania strony wyników wyszukiwania. Podczas badania popularnego tagu, możesz sprawdzić, czy popularność tagu rośnie i znaleźć najlepsze filmy za pomocą tego tagu.

 3. Dodaj słowa kluczowe do swoich tytułów wideo, opisów i tagów

Po przeanalizowaniu trafnych słów kluczowych możesz rozpocząć pracę nad tytułami, opisami i tagami wideo.

Użyj wzorca przyjaznego algorytmowi do dodawania tagów

Sposób oznaczania filmów może mieć ogromny wpływ na sukces Twojego kanału w YouTube. Gdy tagujesz filmy zgodnie z prostą formułą, tagi mogą pomóc algorytmowi YouTube w sortowaniu słów kluczowych.

Chociaż YouTube daje 500 znaków dla tagów, dodanie więcej niż 15 tagów może wyglądać jak upychanie słów kluczowych. Jednak nadal chcesz używać tylu tagów, ile możesz, aby uszeregować te wyszukiwane hasła.

Aby zrównoważyć te problemy, zmień 10-15 tagów dla każdego filmu.

Zacznij od „słów kluczowych długiego ogona” tagów, które mają od 3 do 5 słów każdy i zwykle dokładne frazy, które ludzie mogą wyszukać. Przykłady konkretnych tagów z długim ogonem to „Jak skonfigurować Canon C100” i „Ustawienia Canon C100”. Te tagi mogą odzwierciedlać słowa kluczowe znalezione za pomocą rozwijanej listy rozwijanej wyszukiwarki.

Kontynuuj dodawanie długich słów kluczowych dla kolejnych 5-10 tagów. Możesz także użyć średnich fraz zawierających od 2 do 3 słów. Użyj bardziej ogólnych terminów dla tych tagów, takich jak „Aparaty Canon” i „recenzja kamery”. Następnie oddziel słowa kluczowe o długim ogonie w tagi jednowyrazoweUpewnij się, że niektóre z tych tagów zawierają nazwy list odtwarzania, w których pojawia się film. W przypadku ostatniego tagu użyj swojej nazwy marki.

Uwzględnij słowa kluczowe w tytule i opisie

Ogólnie rzecz biorąc, chcesz utworzyć kilka punktów połączenia między filmem, innymi filmami na swoim kanale (w tym playlistami) i innymi filmami, które są w rankingu pod kątem określonych wyszukiwanych haseł. Jednym ze sposobów na to jest uwzględnienie podstawowych słów kluczowych w tytule i opisie filmu. Na przykład, jeśli Twój kanał YouTube koncentruje się na recenzjach aparatów, Twoim celem będzie „przeglądanie kamer” w tytułach i opisach filmów. Jako minimum dodaj co najmniej jedno słowo kluczowe tag, które jest również używane w opisie. Jeśli słowo kluczowe znajduje się również w tytule listy odtwarzania, jest jeszcze lepsze.

Zoptymalizuj swoje tytuły wideo dla ludzi

Wiele osób myśli, że optymalizacja pod kątem wyszukiwania oznacza po prostu wpychanie w ich tytuły słów kluczowych. Musisz jednak także zoptymalizować tytuły dla ludzi. Bezsensowne lub nudne tytuły wypełnione słowami kluczowymi nie wzbudzają wielu emocji związanych z klikaniem i oglądaniem Twojego wideo.

Sztuka wyszukiwania filmów wideo w YouTube polega na generowaniu tytułów, które są jednocześnie intrygujące i bogate w słowa kluczowe.

Stosowanie formuły może pomóc w pisaniu bogatych w słowa kluczowe tytułów, które użytkownicy nadal chcą kliknąć. Formuła wykorzystuje wzór pokazany w tym filmie autorstwa Gillette’a. Zacznij od tytułu z szeroką kategorią (Jak się golić). Następnie dodaj swoje główne słowo kluczowe z wyraźnym powodem do kliknięcia (Wskazówki dotyczące golenia dla mężczyzn). Jeśli Twój film jest przeznaczony dla marki, dodaj nazwę marki na końcu (Gillette).

Ta formuła zapewni, że ​​Twój film będzie klasyfikowany dla konkretnego wyszukiwanego hasła, a także dla szerszej kategorii.

Wskazówka: ustaw ogólną kategorię formuły tak jak playlistę, w której pojawia się wideo. Powoduje to powiązanie wideo z filmami z playlisty i wykorzystanie ich rankingu wyszukiwania do zwiększenia rankingu tego filmu.

Aby napisać tytuł, który widzowie będą chcieli kliknąć, ale nie brzmi jak clickbait, spróbuj utworzyć historię. Tytuły, które tworzą historię, otrzymują kliknięcia, ponieważ ludzie chcą usłyszeć, co się dzieje.

Pamiętaj, że tytuł to tylko połowa powodu, dla którego ludzie klikają. Druga połowa to miniatura wideo, więc upewnij się, że tytuł i miniaturka współgrają razem tak, jak to tylko możliwe.

Zachowaj ostrożność podczas zmiany w opublikowanych już tytułach filmów

Jeśli film w serwisie YouTube jest opublikowany i działa poprawnie, zmiana tytułu może zaszkodzić mu. Pozostaw te tytuły w spokoju.

Gdy jednak musisz dokonać ulepszeń, nie zmieniają całego tytułu naraz. Rozłóż zmiany w czasie, aby nie mylić algorytmu.

Mimo to YouTube wydaje się zapewniać dwudniowy okres karencji na wprowadzanie zmian w tytule wideo po opublikowaniu filmu. W tym czasie wprowadzanie zmian nie ma znaczącego wpływu na wyświetlenia, więc możesz przetestować kilka tytułów na zupełnie nowym filmie. Ale po pierwszych kilku dniach od opublikowania nie dokonuj zmian.

4. Dodaj słowa kluczowe do swojego kanału

Oprócz dodawania tagów i słów kluczowych do filmów, nie zapomnij o słowach kluczowych kanału. Słowa kluczowe kanału mają ważne znaczenie dla odkrywania YouTube. Pomagają one algorytmowi w określeniu, które inne kanały i filmy mają zostać użyte do polecania Twoich filmów.

Aby przypisać słowa kluczowe do kanału, otwórz Studio twórców  (kliknij swoje zdjęcie profilowe i wybierz Studio twórców). Na lewym pasku bocznym  kliknij Kanał> Zaawansowane, a następnie wprowadź słowa kluczowe kanału w odpowiednim polu.

 5. Użyj list odtwarzania, aby rozwinąć spójny i zorganizowany kanał

Większość twórców i marek na YouTube używa list odtwarzania jako narzędzia organizacyjnego i umieszcza je na stronie głównej kanału jako sposób na kategoryzowanie swoich filmów dla nowych widzów do przeglądania. Są to dobre praktyki. Nie ma w tym nic złego, ale listy odtwarzania mogą o wiele więcej. Listy odtwarzania pozwalają traktować kanał YouTube bardziej jak sieć telewizyjną. Dzięki listom odtwarzania możesz opracować strategię treści, która prowadzi widzów z jednego filmu do drugiego, dzięki czemu zostają przez wiele godzin na kanale, zamiast kilku minut.

Playlisty to również silna funkcja SEO. Łącząc filmy z podobnymi tagami i słowami kluczowymi do list odtwarzania z tymi samymi tagami i słowami kluczowymi, dodajesz te filmy do algorytmu, co prowadzi do bardziej sugerowanych wyświetleń.

Zoptymalizuj tytuły listy odtwarzania i opisy wyszukiwania

Aby zwiększyć popularność listy odtwarzania w algorytmie, wybierz tytuł, który ma wysoki ranking wyszukiwania. Możesz użyć tego samego badania słów kluczowych, które zastosowano w tagach, aby określić zamiar wyszukiwania dla Twojej listy odtwarzania.

Aby zmienić tytuł listy odtwarzania, otwórz Studio twórców i kliknij Menedżer filmów> Listy odtwarzania.

Kliknij listę odtwarzania, którą chcesz edytować, a następnie  kliknij przycisk Edytuj na następnej stronie. Na stronie edycji playlisty najedź myszą na tytuł  i kliknij ikonę ołówka, która pojawi się po prawej stronie. Gdy już wybierzesz tytuł playlisty, upewnij się, że dodałeś ten tytuł do tagów we wszystkich video w playliście, żeby algorytm mógł skleić te filmy razem. Do listy odtwarzania należy dodać także dwu lub trzy zdaniowy opis. W tekście opisu użyj nazwy listy odtwarzania i wszelkich innych tagów. Możesz dodać tytuły niektórych filmów z playlisty na liście odtwarzania, ale nie zawierających słów kluczowych. Upychanie słów kluczowych może zostać odebrane niekorzystnie przez algorytm.

Zmień układ wideo na liście odtwarzania

Możesz wybrać kolejność wyświetlania filmów na liście odtwarzania. Zawsze najpierw dodaj najnowsze wideo do treści epizodycznych, aby uzyskać pomoc w wyświetlaniu organicznych list odtwarzania. Starsze treści będą oczywiście bardziej popularne na podstawie wyświetleń.

W przypadku treści opartych wyłącznie na wyszukiwaniu możesz sortować filmy według najpopularniejszych, ponieważ popularne filmy pojawiają się w wynikach wyszukiwania bardziej naturalnie.

Aby zmienić kolejność filmów na liście odtwarzania, przejdź do strony edycji listy odtwarzania w Studiu twórców (otwórz listę odtwarzania, którą chcesz edytować, i kliknij Edytuj). Następnie chwyć lewą krawędź wideo i przeciągnij w górę lub w dół, aby przenieść ją na żądaną pozycję.

Wybierz miniaturę listy odtwarzania z najlepiej działającego wideo

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że możesz wybrać miniaturę swoich list odtwarzania. Miniatury playlist są tak samo ważne jak miniatury filmów, które zachęcają widzów do klikania i oglądania listy odtwarzania. Na szczęście nie musisz szukać zupełnie nowej miniatury. Zamiast tego wybierz miniaturkę z filmu na Twojej liście odtwarzania. Najlepiej użyj miniaturki z filmu, który jest najczęściej odwiedzany.

Aby dowiedzieć się, który film na liście odtwarzania działa najlepiej, otwórz Studio twórców i kliknij opcję Analytics> Źródła odwiedzin. Przewiń w dół i kliknij Sugerowane filmy. Tam znajdź najlepsze filmy z Twojej listy odtwarzania.

Aby ustawić miniaturę tego wideo jako miniaturę playlisty, przejdź do strony edycji listy odtwarzania w Studiu twórców. Najedź myszą na film, którego miniaturę chcesz użyć, a przycisk Więcej pojawi się po prawej stronie. Z rozwijanego menu wybierz Ustaw jako miniaturę listy odtwarzania.

Co z  serią filmów?

Jeśli Twoje wideo należy do serii, dodaj do tytułu video  „Odcinek 1”, „Odcinek 2” itp, aby ułatwić połączenie tych filmów w algorytmie. Tytuły, które zawierają numer odcinka, również informują widza, że ​​dostępnych jest więcej podobnych filmów i zachęcają widza do obejrzenia kolejnego odcinka. Aby spakować serię , dodaj kolejny film jako kartę końcową i umieść wszystkie filmy z tej serii na liście odtwarzania. Jeśli masz zweryfikowane konto, możesz nawet użyć specjalnej playlisty, która jest listą odtwarzania zaprojektowaną specjalnie dla serii wideo.

Wniosek

Optymalizacja kanału jest pomijanym tematem, ponieważ większość ludzi skupia się na uzyskiwaniu jak największej liczby wyświetleń poszczególnych filmów. Jednak optymalizacja całego kanału daje więcej wyświetleń oraz wyższy współczynnik konwersji. W końcu ludzie subskrybują Twój kanał, a nie Twój film.