lokalne seo

Jak zmienia się lokalne SEO w wyszukiwarce Google?

Znaczenie lokalnego SEO nie może być zaniżone, gdy bierze się pod uwagę dominację telefonu komórkowego jako urządzenia i niebotyczne oczekiwania użytkowników wynikające z wykazania najbardziej trafnych wyników.

Firma Google wyraźnie to dostrzega i stale inwestuje w ulepszanie swoich funkcji wyszukiwania. Istnieją aktualizacje algorytmów, takie jak Possum (wprowadzone we wrześniu 2016 r.), które koncentrują się na poprawie jakości i trafności wyników wyszukiwania dla zapytań zawierających lokalne intencje. Ale to nie tylko zmiany w pakiecie-3 i Local Finder (np. w Google Maps) – Google przechodzi do lokalnego wyszukiwania, podejmując interesujące kroki, aby przyciągnąć ludzi do swojego ekosystemu i zdobyć więcej punktów danych. Na przykład,  zaczął przenosić się do sektorów takich jak rekrutacja, wraz z uruchomieniem Jobs by Google, a także sektora kosmetycznego, umożliwiając użytkownikom rezerwowanie wizyt w salonach kosmetycznych bezpośrednio za pośrednictwem lokalnych ofert.

Musisz także wziąć pod uwagę rolę asystentów osobistych lub chatbotów i jak wpłynie to na przyszłość pejzażu wyszukiwania. Przyjrzyjmy się zatem bliżej niedawnym zmianom lokalnym, korzystając z przykładów z dziedziny rekrutacji i sektora kosmetycznego.

Jak zmieniło się wyszukiwanie lokalne?

Zanim przyjrzymy się szczegółom lokalnym, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób Google śledzi Twoją lokalizację:

  • Lokalizacja IP twojego urządzenia
  • Lokalizacja określona na Twoim koncie Gmail
  • Twoja historia przeglądania, np. szuka wiadomości lub pogody w Twojej okolicy
  • Użycie geo-modyfikatora w zapytaniu, np. „Sprzedawcy samochodów w Warszawie”

Ważne jest, aby firma Google mogła dokładnie zidentyfikować Twoją lokalizację, więc do obliczenia tego potrzebne są różne źródła. Dokładność jest niezbędna, aby z serwować wyniki istotne dla Twojej miejscowości. Google może również wziąć pod uwagę inne źródła, ale możemy założyć, że twoja lokalizacja może być dość dokładnie obliczona przy użyciu tych samych informacji.

W rzeczywistości, jeśli masz urządzenie z Androidem z zestawem śledzenia lokalizacji, możesz sprawdzić swoją oś czasu, w której się pojawiłeś i kiedy – co może być przerażające lub interesujące, w zależności od twojego spojrzenia!

Google Moja Firma i czat w czasie rzeczywistym

Google dużo eksperymentował z lokalnym produktem i po zabawie z nim przez ponad 10 lat wydaje się, że ostatecznie przenosi ten produkt na wyższy poziom. Podsumujmy teraz te kluczowe zmiany.

Oś czasu

2004: uruchomiono Google Local

2005: uruchomienie Google Maps

2010: uruchamia Miejsca Google

2012: lokalny Google+ zastępuje  Google Places

2014: lokalny Google+ połączony z Google Moja Firma

2015: Aktualizacja pakietów lokalnych – zmniejszyła liczbę wyników lokalnych w SERPS

Sierpień 2016: uruchomiono analitykę dla biznesu

Wrzesień 2016: funkcje umożliwiające wielu użytkownikom zarządzanie listami

Listopad 2016: edycja zbiorcza włączona dla firm z ponad 10 ofert

Grudzień 2016: wgląd w zdjęcia i możliwość dodania dodatkowych informacji o obiektach takich jak Wi-Fi i dostęp dla wózków inwalidzkich

Kwiecień 2017 r .: więcej informacji na temat pieszych wycieczek

Maj 2017 r .: Wprowadzono najważniejsze informacje ikony i etykiety cenowe

Czerwiec 2017: posty Google są udostępniane, umożliwiając lokalnym firmom promowanie swoich ofert bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Małe firmy mogą także skonfigurować witrynę mobilną zoptymalizowaną za pośrednictwem GMB.

Lipiec 2017 r .: W 2016 r. Uruchomiono program pilotażowy, aby umożliwić klientom przesyłanie wiadomości za pośrednictwem wiadomości SMS i Allo. Jest obecnie poza wersją beta, wdrażane w kilku krajach.

Patrząc na oś czasu rozwoju, zauważysz lawinę aktywności w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Ujawnia to obecnie priorytetowy poziom wyszukiwania lokalnego, Google uruchamia aplikację Allo w lipcu 2017 r., która umożliwia funkcję czatowania z klientami za pośrednictwem Google Moja Firma.

Jest to interesujący ruch, ponieważ z jednej strony stwarza firmom możliwość odpowiadania na zapytania w czasie rzeczywistym, ale z drugiej strony zachęca także do korzystania z asystenta osobistego Google.

Google pracuje nad wieloma aplikacjami do przesyłania wiadomości, w tym w Duo Hangouts, co w pewnym stopniu podkreśla potrzebę usprawnienia i uproszczenia oferty aplikacji do obsługi wiadomości, aby uniknąć fragmentacji bazy użytkowników w wielu różnych aplikacjach.

Ale Allo ma potencjał, by być szczególnie potężną i cenną funkcją, ponieważ wspiera bezpośrednią interakcję pomiędzy wyszukiwarką a firmą.

Oferty pracy Google

Z biegiem lat firma Google wprowadziła wiele widżetów na stronach wyników wyszukiwania dla różnych branż, w tym podróży i finansów . W maju 2017 r. Konferencja Google I / O Sundar Pichai przedstawiła Google for Jobs:

Google for Jobs będzie pobierać oferty z witryn takich jak LinkedIn, Monster, Glassdoor, Facebook i CareerBuilder oraz własne witryny firmowe bezpośrednio do SERP. Jest oczywiste, że może to zakłócić przemysł w Wielkiej Brytanii o wartości 35,1 miliarda funtów , wywierając poważny wpływ na firmy Indeed i inne portale z ofertami pracy.

Przyjrzyjmy się sektorowi pracy, ponieważ liczba zapytań z modyfikatorami geograficznymi jest bardzo duża, np. „Praca w Londynie” ma średnią miesięczną liczbę wyszukiwań w Wielkiej Brytanii wynoszącą 33 100. Nawet w przypadku braku zapytań geo-modyfikowanych, słowa kluczowe związane z rekrutacją prawdopodobnie zwrócą lokalne wyniki, które są podobne do przemysłu spożywczego i restauracyjnego. Zobacz ten przykład poniżej:

Niezależnie od tego, czy dodasz modyfikator geograficzny do zapytań, czy nie, Google skupia się na zwracaniu lokalnych informacji o firmie. Tak więc wyobrażam sobie, że interfejs Google Jobs będzie dość podobny do wyników w sektorze podróży, ale na razie możesz zobaczyć, jak te wyniki są obecnie wyświetlane w Allo:

źrodło: https://searchenginewatch.com

Oprócz wyświetlania wyników lokalnych dla Ciebie, Google Jobs oferuje również cenne filtrowanie w zależności od potrzeb użytkowników, takich jak czas dojazdu. Interfejs API wyszukiwania ofert pracy, Google pozwala mierzyć odległość i umożliwia kandydatom filtrowanie wyszukiwania pracy na podstawie czasu potrzebnego na dotarcie z pracy do pracy. Jest to całkiem fajne, ponieważ czas dojazdu jest tak ważnym czynnikiem przy wyszukiwaniu nowych ról.

Jednak wydaje się, że niewielu rekruterów jest przygotowanych, a niewiele stron rekrutacyjnych wdrożyło schemat zadań – i to właśnie te strony są wtedy najbardziej zagrożone utratą udziału w rynku z powodu Google Jobs.

W obliczu tego wszystkiego, interesujące jest to, że Monster w USA stworzył własną wyszukiwarkę ofert pracy, która rywalizuje z Google. Z pewnością jest to interesujący czas na rekrutację!

Google Reserve: spotkania w spa i salonie kosmetycznym

Innym interesującym wydarzeniem w wyszukiwaniu lokalnym jest to, że Google zezwala teraz na rezerwowanie wizyt spa i salonów z wyszukiwaniem i mapami za pośrednictwem Google Reserve . Niestety usługa jeszcze niedostępna w Polsce.  Jest obecnie testowana w Stanach Zjednoczonych i nie jesteśmy pewni, kiedy można go wdrożyć w Wielkiej Brytanii i na innych rynkach. Ale wyraźnie stanowi zagrożenie dla takich stron, jak rezerwacje, takie jak Treatwell i Groupon.

Google będzie w stanie dostarczyć informacje na temat ruchu i liczby osób zaangażowanych w zdjęcia Twojego sklepu lub firmy. Oznacza to, że Google będzie mieć widok 360 stopni na podróż klienta, tworząc ekosystem punktów kontaktowych, które pozwalają Google przewidzieć Twoje działania, negując potrzebę wyszukiwania w telefonie i w ogóle.

Jest to podobne do osobistego asystenta, który nie tylko pomaga ci umówić się na wizytę, ale także znajduje najlepszy lokalny salon, co miesiąc. Jest to najlepsze doświadczenie, jakie Google stara się stworzyć – bezproblemowe działanie, które zmniejsza potrzebę wyszukiwania, gdy znajdujesz się w ekosystemie Google – a te ostatnie aktualizacje są krokiem do urzeczywistnienia tego.

Poruszaj się z czasem

Biorąc pod uwagę wysoki stopień personalizacji podczas wyszukiwania, firmy powinny działać szybko i wykorzystywać najnowsze osiągnięcia, takie jak Google Jobs i Google Reserve.

Zmiany te można wprowadzać wielkimi krokami, ale zależy to od tego, czy strony podejmują aktywne działania, takie jak przyjęcie odpowiedniego schematu , a więc te, które nie działają, mogą zostać pominięte.

Ostatecznie, niezależnie od tego, jak interfejs wyszukiwania rozwija się z czasem, wyszukiwarki zawsze będą szukały autentycznego źródła informacji. Dlatego jest to jeszcze ważniejsze dla marketerów, SEO, programistów i ekspertów od user experience, aby zapewnić, że tworzymy wiarygodne, autentyczne i dostępne źródła dla wyszukiwarek  i pomagamy dostarczać ludziom najlepszą jakość.