google

Google zwiększa długość opisu strony w wynikach wyszukiwania

Firma Google potwierdziła w Search Engine Land, że wprowadziła zmianę w sposobie wyświetlania opisów w wynikach wyszukiwania.  Opis strony jest wyświetlany pod adresem URL w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, który pomaga pokazać, w jaki sposób odnosi się do zapytania.

Rzecznik Google powiedział nam:

Niedawno wprowadziliśmy zmianę, aby zapewnić bardziej opisowe i przydatne opisy stron, aby pomóc użytkownikom lepiej zrozumieć, w jaki sposób strony są odpowiednie dla ich wyszukiwań. Spowodowało to, że opisy stron stają się nieco dłuższe.

Oto zrzut ekranu podkreślający fragment opisu wyniku wyszukiwania Google:

W ciągu ostatniego tygodnia wiele osób zauważyło, że opisy były dłuższe niż te zwykle pokazywane.

RankRanger również je śledzi i według jego  narzędzi długość opisu strony wzrosła średnio z 160 znaków do prawie 230 znaków. Oto wykres wzrostu:

Niektórzy webmasterzy i SEO mogą rozważyć aktualizację swoich opisów w metatagach, ale nie sądzę, by Google zalecił takie działania. Fragmenty są częściej generowane dynamicznie na podstawie zapytania użytkownika i treści znalezionych zarówno w opisie meta, jak i treści widocznej na stronie. Jeśli Google zamierza korzystać z dłuższego fragmentu, prawdopodobnie pobierze tę treść ze strony.