reklama na twitterze

E-commerce Marketing na Twitterze

Specjaliści ds. Marketingu internetowego stoją w obliczu dylematu. Kiedy znajdą źródło o wysokiej konwersji, konkurencja rośnie i trudniej jest ją wykorzystać. Stawki CPC Facebooka i Adwords kosztują więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego wielu reklamodawców patrzy na Twittera, aby promować swoje kampanie e-commerce.

Twitter to niedoceniana platforma reklamowa w mediach społecznościowych

Twitter nie jest tak popularną platformą reklamową jak Facebook, ale to nie znaczy, że nie jest skuteczny. W trzecim kwartale 2016 r. reklamodawcy wydali ponad pół miliarda dolarów na Twittera . To może być świetna platforma reklamowa, jeśli skutecznie ją wykorzystasz.

Jak marketerzy e-commerce mogą wykorzystać Twittera

Wielu marketerów na Facebooku i na Instagramie ma problemy z prowadzeniem kampanii na Twitterze. Mechanika platformy jest bardzo różna.

Testowanie nowych kampanii w dowolnej sieci mediów społecznościowych wymaga znacznego budżetu. Twitter nie jest wyjątkiem. Oto kilka sposobów optymalnego wykorzystania budżetu i uzyskania wysokiej jakości danych w kampaniach.

1. Oferuj wiele bramek płatności

Użytkownicy Twittera nie chcą przechodzić długiego procesu finalizacji transakcji. Musisz sprawić, aby proces był dla nich tak szybki i łatwy, jak to tylko możliwe.

Również akceptowanie kart kredytowych nie zawsze będzie działać. Trudniej jest generować zaufanie za pomocą reklam na Twitterze niż AdWords czy Facebook. Jeśli reklamujesz swoją witrynę e-commerce użytkownikom Twittera w innych częściach świata, Twoi goście mogą nie mieć nawet dostępu do karty kredytowej.

Jednym z najprostszych sposobów na obejście obu tych problemów jest oferowanie wielu bramek płatniczych, w tym kart kredytowych, Paypal, PaySimple, Authorize.Net i SecurePay. Są to bardzo bezpieczne rozwiązania do przetwarzania płatności, które można łatwo umieścić w dowolnej witrynie e-commerce.

Docelowe wyższe zarobki millenialsów i pokolenie X

Facebook ma wiele opcji kierowania demograficznego niedostępnych na większości platform mediów społecznościowych. Możesz dotrzeć do użytkowników według wieku, płci i dochodów.

Ponieważ nie możesz dotrzeć do użytkowników Twittera z taką samą precyzją, musisz wyczuć osóby, które zobaczą Twoje reklamy.

Możesz zminimalizować koszty początkowego testowania, skupiając się na najbardziej rozpowszechnionych danych demograficznych na stronie. Oto kilka statystyk, o których należy pamiętać:

  • Ponad 50% użytkowników Twittera zarabia ponad 50 000 USD rocznie, czyli dwa razy więcej niż średnia krajowa.
  • Prawie 40% użytkowników Twittera to osoby w wieku od 18 do 29 lat. Kolejne 25% to osoby w wieku od 30 do 49 lat.

Rozpocznij tutaj kampanie, kierując reklamy do młodszych, lepiej zarabiających specjalistów. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że kampanie będą działały, niż w przypadku kierowania na użytkowników o niższych dochodach lub użytkowników spoza tych przedziałów wiekowych.

Nadal ważne jest jednak gromadzenie danych o subskrybentach i kupujących, ponieważ mogą one różnić się od głównej bazy użytkowników Twittera. Korzystanie z danych może znacznie ułatwić zoptymalizowanie kampanii.

 

Gdy korzystasz z kampanii w AdWords, a nawet na Facebooku, możesz często bardzo dobrze radzić sobie z kierowaniem ruchu bezpośrednio na strony docelowe sprzedaży. Wysyłanie bezpośredniego ruchu nie ogranicza go dzięki Twitterowi. Twoi goście nie będą tak zaangażowani, więc najpierw musisz je ostrożnie sprzedać.

Jedną ze strategii jest użycie konta na Twitterze, aby zaoferować darmowe zachęty do budowania listy subskrybentów.

Poświęć trochę czasu, aby stworzyć unikalny produkt informacyjny, który oferuje prawdziwą wartość dla Twoich obserwujących. Następnie użyj swojego konta na Twitterze, aby je promować. Użyj narzędzia do automatyzacji marketingu, takiego jak SocialOomph lub CrowdFire, aby tworzyć automatyczne, bezpośrednie wiadomości dla nowych obserwujących. Powiedz im, że doceniasz obserwację na Twitterze i oferujesz im darmowy produkt jako dowód wdzięczności.

Zobaczysz, że Twoje zaangażowanie będzie znacznie większe niż przy wysyłaniu odwiedzających bezpośrednio do Twojej witryny, aby dokonać zakupu. Możesz wygenerować tylko jedną sprzedaż na każde 15 000 odwiedzających bez wcześniejszej sprzedaży. Jeśli próbujesz utworzyć listę e-mailową z ruchem na Twitterze , Twoja stawka opt-in może być bliższa 10% i możesz przekonwertować 0,5% swoich subskrybentów. Oznacza to, że Twój ROI będzie 7,5 razy wyższy!

Angażowanie się z klientami na poziomie osobistym jest jednym z najlepszych sposobów ich pielęgnowania. Jest to jeden z powodów, dla których ludzie używają sieci takich jak Facebook i Instagram. W tego typu sieciach możesz dzielić się osobistymi doświadczeniami. To trochę trudniejsze w przypadku Twittera, ale może nadal działać dobrze. Zainwestuj w budowanie osobistych relacji z klientami dzięki serii krótszych tweetów przez długi czas.

Twórz strony mobilne i landing pages

Ponad 80% ruchu na Twitterze jest mobilne. Jest to znacznie wyższe niż w przypadku większości innych sieci społecznościowych, nawet Facebooka.

Oczywiście możesz utworzyć kampanię w wersji tylko na komputer, aby dotrzeć do użytkowników. Będziesz jednak odcinał się od wielu potencjalnych klientów. Najbardziej skuteczni marketerzy e-commerce zaakceptowali, że muszą odwoływać się do użytkowników mobilnych. Jest to zdecydowanie ważniejsze dla Twittera niż jakakolwiek inna platforma społecznościowa.

Jeśli naprawdę chcesz w pełni korzystać z Twittera, musisz zoptymalizować go pod kątem mobilności. Oto kilka rzeczy, które musisz zrobić:

  • Użyj mobilnej elastycznej strony landing page. Dobrym pomysłem jest użycie dobrego generatora landing page. Nawet nie myśl o używaniu tej samej strony, na którą kierujesz użytkowników pulpitu.
  • Rozważ włączenie do swoich kampanii ścieżek prowadzących na telefon komórkowy.
  • Śledź specjalne tokeny mobilne, aby zoptymalizować kampanie, takie jak typ połączenia i urządzenie.

Korzystanie z Twittera do tworzenia udanego ścieżki e-commerce wymaga czasu i dość wysokiego budżetu. Jednak na dłuższą metę opłaca się, bo będziesz mieć lepszą ścieżkę niż konkurenci.

Utwórz specjalne ścieżki do e-maili dla swoich reklam na Twitterze

Nie chcesz korzystać z tej samej ścieżki e-mail, aby kontaktować się z aktualnymi subskrybentami i tymi korzystającymi z innych źródeł wizyt. Ich oczekiwania są bardzo różne, więc musisz posegmentować swoje listy według źródła odwiedzin i zastosować inną strategię, aby wychować potencjalnych klientów.

Pamiętaj, że generowani klienci przez Twittera są na etapie eksploracji procesu decyzyjnego. Nie są tak chętni, by dokonać zakupu, jak osoby nabyte za pośrednictwem AdWords lub Facebooka, więc będziesz musiał po woli do nich dotrzeć.

Będziesz musiał utworzyć serię wiadomości e-mail, aby poinformować użytkowników o potrzebie Twojej usługi. Wielu z nich nawet nie zdaje sobie sprawy, że mogą skorzystać z twoich rozwiązań. Może to więc zająć od dwóch do trzech e-maili, zanim będziesz mógł podkreślić korzyści, jakie oferujesz.

Po dostarczeniu pierwszej partii wiadomości e-mail będziesz chciał zacząć rozgrzewać swoje namiary, aby móc je później przesłać. Może minąć sześć lub siedem e-maili, zanim ostatecznie zamkniesz sprzedaż. Może to być opłacalne w dłuższej perspektywie.

Użyj wezwania do działania, które podkreśla potrzebę natychmiastowej reakcji

Pamiętaj, że użytkownicy mediów społecznościowych mają na ogół małą koncentrację uwagi . Najgorsi są użytkownicy Twittera. Musisz naprawdę krzyczeć, aby zwrócić ich uwagę.

Wymaga to silnego wezwania do działania, które prowadzi do nagłej potrzeby. Daj znać, że oferta jest dostępna tylko przez ograniczony czas. Zaktualizuj swój tekst reklamy, aby uwzględnić fakt, że jest dostępny tylko przez 24 godziny. Ludzie będą o wiele bardziej skłonni do skorzystania ze specjalnych ofert, gdy okaże się, że okno okazji ma się zamknąć.

Powinieneś śmiało powiedzieć odwiedzającym, gdy oferujesz coś za darmo. Przekonasz się, że odpowiedź jest o wiele bardziej korzystna, gdy naprawdę podkreślisz ofertę.

Twitter pozwala kierować reklamy na użytkowników, którzy śledzą określone nazwy użytkowników. Chcesz wyszukać konta na Twitterze, które są bardzo istotne dla Twojej oferty e-commerce. Spróbuj znaleźć inne konta na Twitterze, które promują produkty e-commerce. Osoby korzystające z tych kont są prawdopodobnie bardziej skłonne do kupowania towarów online niż przeciętny użytkownik Twittera, więc łatwiej będzie je przekonwertować.

Wykorzystaj reklamę na Twitterze!

Twitter może być doskonałym źródłem ruchu dla Twojej ścieżki marketingowej e-commerce. Różni się jednak od większości innych strategii mediów społecznościowych, więc będziesz musiał zastosować inne podejście. Ale gdy utworzysz skuteczną ścieżkę, możesz uzyskać wyższy zwrot z inwestycji niż na Facebooku, AdWords lub Instagramie!