Dlaczego Twoja firma powinna być w mediach społecznościowych?

Lokalni właściciele sklepów i  firm ignorują media społecznościowe, sądząc, że platformy te są przeznaczone tylko dla dużych marek, które mają zasoby lub sklepy internetowe, które nie mają innych możliwości sprzedaży i marketingu. Jeśli nadal jesteś niezdecydowany czy media społecznościowe pomogą ulepszyć Twój biznes, czytaj dalej, aby zobaczyć, co tracisz.

Oto pięć głównych powodów, dla których Twoja firma powinna znaleźć się na najbardziej odpowiednich platformach społecznościowych

. Twój rynek jest w mediach społecznościowych

78% populacji USA utrzymuje profil w mediach społecznościowych, a 29% sprawdza swoje konto co najmniej 17 razy dziennie. Niezależnie od tego, czy chcesz dotrzeć do osób w lokalnej społeczności, czy też chcesz, aby Twoja firma była znana globalnej publiczności, najszybszym i najtańszym sposobem dotarcia do nich jest korzystanie z mediów społecznościowych. Oczekuj, że konsumenci (zwłaszcza ci młodzi ludzie) otworzą swoje konta w mediach społecznościowych, gdy szukają dentysty, kliniki weterynaryjnej, warsztatu mebli i praktycznie wszystkiego, o czym chcą wiedzieć.

2. Zbuduj swój branding

Odpowiedz sobie na pytanie z czego Twoja firma ma być znana? Branding odróżnia Twoją firmę od konkurencji. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę meblarską specjalizującą się w tworzeniu innowacyjnych elementów dla małych przestrzeni życiowych, możesz to podkreślić w swoich profilach w mediach społecznościowych dzięki zdjęciom, sugestiom projektowym i linkom do powiązanych artykułów w Twojej witrynie. Budowanie marki firmy poprzez tradycyjne formy (np. druk, radio, telewizja) jest kosztownym wysiłkiem, a media społecznościowe to dobra droga, aby zrobić to w bardziej ekonomiczny sposób.

3. Wygodny kanał umożliwiający klientom kontakt z Tobą

Platformy mediów społecznościowych są miejscem nowoczesnego marketingu szeptanego. Twoi klienci będą zachwycać się twoją usługą, niezależnie od tego, czy masz profil w mediach społecznościowych, czy nie. Zamiast być zaskoczonym tym, co Twoi klienci mówią o Twoich produktach lub usługach w mediach społecznościowych, lepiej dać im kanał, na którym mogą wygodnie się z Tobą skontaktować. Zarówno dobre, jak i złe opinie mogą zadziałać w Twojej firmie, a w przypadku otrzymania negatywnej opinii publicznej, możesz wykorzystać to jako okazję do pokazania swoim zwolennikom doskonałej obsługi klienta.

4. Zwiększ zaangażowanie klientów

Zadowoleni klienci są najlepszymi gwarantami. Tradycyjny marketing to jednokierunkowa uliczka, w której firmy interesują się swoimi klientami za pośrednictwem billboardów, a brak interakcji prowadzi do pogorszenia wrażenia klienta. Korzystając z mediów społecznościowych, możesz sprawić, że klienci poczują się częścią marki dzięki ankietom. Na przykład utwórz ankietę, w której konsumenci mogą głosować na najlepsze produkty (najlepsze  kanapki lub najlepszy smak pizzy). Dzięki temu konsumenci poczują, że cenisz ich opinie, a w zamian otrzymujesz od nich cenną wiedzę. Możesz również zwiększyć zaangażowanie klientów, organizując konkursy i reposting lub retweeting treści generowanych przez użytkowników.

5. Reklamuj się swoim docelowym odbiorcom po niższych kosztach

Po zdobyciu umiejętności zarządzania własną stroną na Facebooku, kontem Twitter lub profilem na Instagramie możesz sprawdzić, w jaki sposób możesz maksymalnie wykorzystać reklamy na Facebooku, promocje na Twitterze i reklamy na Instagramie. W porównaniu do tradycyjnego marketingu (na przykład billboardów), w którym możesz kierować reklamy tylko na osoby z określonej lokalizacji, media społecznościowe zapewniają bardzo precyzyjny zasięg reklam, który może być oparty na lokalizacji, zainteresowaniach, płci lub danych demograficznych. Gwarantuje to uzyskanie wartości reklamowej, ponieważ reklamy są wyświetlane wyłącznie odbiorcom docelowym.

Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest i LinkedIn mogą być zniechęcające dla niewtajemniczonych, ale poznanie sieci mediów społecznościowych pomoże ci osiągnąć cele biznesowe.