pozycjonowanie bloga

„Dlaczego mój ranking SEO spadł?” Jak to naprawić zanim będzie za późno.

W tym poście przeanalizujemy sposoby uniknięcia spadku użytkowników na Twojej stronie.  Najpierw zaczniemy od pytań, które powinieneś sobie zadać, jeśli zauważysz spadek swoich rankingów SEO. Następnie, po omówieniu wszystkich tych baz, dowiemy się, jak aktywnie pozostać na szczycie rankingu, aby uzyskać dobre nawyki, które mogą pomóc w utrzymaniu twojego bloga.

Jesteś gotowy, aby zdiagnozować problematyczne posty na blogu? Zacznijmy.

1. Czy samo wyszukiwane hasło traci trend?

Przejdź do SEMrush i wprowadź adres URL wpisu na górnym pasku wyszukiwania. Google Analytics (GA) nie pobiera części adresu URL „https: //”, więc upewnij się, że ręcznie ją wprowadziłeś.

Znajdź słowo kluczowe o największej głośności, dla którego post znajduje się w pierwszej piątce. Powinien być dość ogólny; na przykład we wrześniu 2017 r. „40 pytań do wywiadu handlowego w sprawie rekrutacji najlepszych przedstawicieli w 2017 r.” zajęło 2 miejsce w „pytaniach o rozmowę w sprawie sprzedaży”.

Przejdź do Google Trends i wpisz to słowo kluczowe. Domyślny zakres czasu wynosi jeden rok.

źródło: https://blog.hubspot.com/

 

Być może trzeba będzie zmienić datę, aby zobaczyć więcej mikro tendencji. Przejdźmy z 5/1/2017 na 9/30/17, aby zobaczyć zmiany od maja do września.

źródło: https://blog.hubspot.com

Jeśli zainteresowanie terminem jest stałe –  w górę i w prawo – to jest post, a nie twoja publiczność.

 

2. Czy post został odrzucony w rankingu na główne słowo kluczowe?

Wróć do SEMrush i ponownie wejdź do postu na górnym pasku wyszukiwania. Zmień zakres dat w obszarze „Live data” (Dane na żywo) w prawym górnym rogu do miesiąca o największym natężeniu ruchu. (Powinien zaktualizować się, aby powiedzieć „Historical data” ).

Wyeksportuj tę listę jako plik CSV. Nie opuszczaj strony SEMrush z rankingiem dla analizowanego posta – wrócisz do niego nieco później.

Otwórz arkusz kalkulacyjny i zmień nazwę karty „[Miesiąc wykonania usługi] [Rok]” (na przykład „Maj 2017”).

Usuń kolumny DK.

źródło: https://blog.hubspot.com/

Ponownie otwórz okno SEMrush. Zmień zakres dat na ostatni miesiąc.

Wyeksportuj tę listę jako plik CSV.

Usuń kolumny DK. Skopiuj i wklej zawartość tego arkusza kalkulacyjnego do karty w pierwszym arkuszu kalkulacyjnym. Zmień nazwę karty „[Ostatni miesiąc] [rok]” („wrzesień 2017”).

źródło: https://blog.hubspot.com/

Przejdź do pierwszej karty. Dodaj kolumnę D zatytułowaną „[Ostatni miesiąc] Ranking roczny”. (Na przykład „wrzesień 2017 r.”)

Wstaw tę formułę do komórki D2.

=VLOOKUP(A2, September 2017!A:B, 2, FALSE)

Kliknij małe okienko w prawym dolnym rogu, aby zastosować formułę do pozostałych wierszy.

Dodaj kolumnę E i nazwij ją „W górę lub w dół?”

Wstaw tę formułę do E2:

=B2-D2

Podświetl kolumnę E. Kliknij „Zastosuj formatowanie warunkowe” → „Zaznacz reguły komórki” → „Mniej niż” i wstaw „0”

Teraz każda ujemna zmiana rangi jest zaznaczona na czerwono.

źródło: https://blog.hubspot.com

Zwróć uwagę na słowa kluczowe o szczególnie dużej objętości, do których spadłeś w rankingu. W tym przypadku przeszliśmy od nr 1 do nr 2 w przypadku pytań dotyczących sprzedaży podczas wywiadów (2900 miesięcznych wyszukiwań) oraz od 1 do 3 w przypadku pytań dotyczących wewnętrznych pytań dotyczących sprzedaży (720 miesięcznych wyszukiwań).

3. Jak ostatnio zaktualizowałeś wpis?

Jeśli nie dotknąłeś go w ciągu ponad sześciu miesięcy, może pojawić się pełniejszy i bardziej wszechstronny link.

Działanie: zaktualizuj wpis, dodając dodatkową treść, nowe linki itp.

4. Jak ostatnio promowałeś post w wiadomości e-mail?

Duży ruch  z naszych subskrybentów e-maili zazwyczaj podnosi rankingi:

źródło: https://blog.hubspot.com

Element działania: Dołącz wpis w wiadomości e-mail jako pierwszy lub drugi link.

5. Czy posty, które przekroczyły twój post na stronach wyników wyszukiwarki, są lepszej jakości; np. bardziej wszechstronne, więcej przykładów, lepsza grafika / wizualizacje?

Prawdopodobnie oznacza to, że ich czas spędzony na stronie jest wyższy, a współczynnik odrzuceń jest niższy. Mogą one uzyskać więcej ruchu polecającego niż Ty.

Przedmiot działania: rób wszystko, co robią twoi konkurenci … ale lepiej. Jeśli ich przewodniki zawierają eksperta przedmiotowego, wyróżnij dwóch ekspertów. (Ponieważ jest to technika czasochłonna i energochłonna, nie używaj jej, chyba że wyczerpałeś wszystkie pozostałe lub jest to naprawdę konkurencyjne i ważne słowo kluczowe).

6. Czy otrzymujesz mniej backlinków  niż twoja konkurencja / czy liczba linków zwrotnych spadła?

Gdy witryny internetowe znikają lub zmieniają się, w naturalny sposób tracisz linki zwrotne.

Możesz znaleźć te informacje na SEMrush, wpisując adres URL postu na górnym pasku wyszukiwania i przewijając w dół, aż zobaczysz:

źródło: https://blog.hubspot.com/

Przedmiot działania: Cytuj strony/osoby na topie – albo przez wyciągnięcie czegoś, co opublikowali, albo dotarcie do bezpośredniego cytatu – następnie poproś ich, aby udostępnili wpis swoim odbiorcom.

7. Co się stanie, jeśli ranking nie spadnie?

Sprawdź, czy słowo kluczowe ma teraz potencjał wyszukiwania.

Czyli:

  • Fragmenty z odpowiedzią wyświetlane w wyszukiwarce (FS)
  • jest wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce (PPA)
  • karuzela

Oto przykład, w jaki sposób wyniki karuzeli będą wyszukiwać temat związany ze sprzedażą:

źródło: https://blog.hubspot.com/

Dla FS i PPA:

źródło: https://blog.hubspot.com/

Zazwyczaj pojawiają się one w tak zwanym „pozycyjnym punkcie zerowym”. Nagle ranking nr 1 znajduje się na drugim miejscu.

Działanie: Spróbuj poprawić aktualny FS. Czy możesz podać te same informacje, ale dodać więcej szczegółów? Większa dokładność? To oczywiście zmienia się w każdym indywidualnym przypadku, ale zazwyczaj fragment nie jest doskonały.

Sprawdź, czy jest reklama

Płatne wyniki mogą również – czasem jednocześnie – być wadliwe.

Zobacz wyniki dla „Jak korzystać z CRM”:

crm
źródło: https://blog.hubspot.com/

Niestety, niewiele można zrobić z tymi płatnymi wynikami – z wyjątkiem po prostu zaakceptowania spadku ruchu.

Użyj Google Search Console.

Google Search Console może również pomóc zdiagnozować problem.

Na lewym pasku bocznym wybierz Search Traffic (Pozyskiwanie) → Search Analytics (Cały ruch):

źródło: https://blog.hubspot.com/

Następnie kliknij „Pages” → „Filter Pages” → „URLs Containing”, a następnie wklej adres URL analizowanego wpisu.

„URLs Containing” jest lepszym rozwiązaniem niż „URL is exactly”, ponieważ nie chcesz przegapić żadnych zmodyfikowanych wersji tego adresu URL, tj. Jednego z parametrami UTM.

Następnie kliknij „Daty” → „Ustaw zakres dat” → „Ostatnie 90 dni”.

google analytics
źródło: https://blog.hubspot.com/

Oto co oznaczają te  pola wyboru:

  • Kliknięcia: surowa liczba kliknięć z SERP
  • Wyświetlenia: liczba wyświetleń strony w SERP
  • CTR: kliknięcia podzielone przez wyświetlenia
  • Pozycja: średnia pozycja dla wszystkich różnych zapytań, na które strona się wyświetla. (Weź ten wskaźnik z przymrużeniem oka – jeśli jesteś nr 1 w przypadku zapytania o niskiej głośności i nr 9 w przypadku dużej wartości, Twoja pozycja będzie wynosić 5, mimo że jedna pozycja jest dużo bardziej wartościowa niż druga).

Przydatne może być przyjrzenie się zmianom w Kliknięciach, Wyświetleniach i CTR indywidualnie, sprawdzenie wszystkich jest możliwe:

źródło: https://blog.hubspot.com/

Trochę przytłaczający, nie?

Najpierw spójrzmy na kliknięcia. (Wciąż analizuję „40 pytań do wywiadu”).

źródło: https://blog.hubspot.com/

Wygląda na to, że liczba kliknięć zmniejsza się nieznacznie. (Spadki są w weekendy, gdy o wiele mniej osób szuka treści edukacyjnych lub związanych z pracą.)

źródło: https://blog.hubspot.com/

Wrażenia są dość stabilne.

źródło: https://blog.hubspot.com/

Aha! Oto problem. Pod koniec września wskaźnik CTR (Clickthrough Rate) zaczął spadać.

 

Analiza 101:

  • Jeśli wyświetlenia są stabilne, ale spadają kliknięcia (a tym samym CTR), spada Twoja pozycja i / lub funkcja wyszukiwania przesuwa twój wynik dalej w dół strony.
  • Jeśli liczba wyświetleń maleje, ale liczba kliknięć i CTR są stałe, prawdopodobnie wiąże się z tym sezonowość / spadek zainteresowania wyszukiwaniem. Zweryfikuj to za pomocą Google Trends.
  • Jeśli liczba wyświetleń rośnie, a CTR spada, co oznacza, że ​​liczba kliknięć nie rośnie proporcjonalnie, sprawdź, czy ranking jest odpowiedni. Powinieneś również sprawdzić, czy Twój wpis zaczął się klasyfikować pod kątem dłuższych słów kluczowych – ranking dla większej liczby słów kluczowych, a dobra rzecz (tematy / słowa kluczowe) zawsze będą prowadzić do wyższych wyświetleń, ale kliknięcia mogą ucierpieć, ponieważ nie zawsze możesz mieć rangę wysoko dla tych dłuższych słów kluczowych.

Teraz przewiń w dół i spójrz na najczęstsze zapytania kierujące użytkowników do Twojej strony. Czy treść na stronie odzwierciedla to, czego szuka?

Podkreślono zapytania, na które ten post nie odpowie.

źródło: https://blog.hubspot.com/

 

Zdecyduj, czy warto zaktualizować wpis, by rozwiązać te luki w treści. Ponieważ ten dotyczy wywiadów ze sprzedawcami, a nie z marketingowcami,  dodawanie pytań do tego wywiadu marketingowego – wykraczałoby poza swoją tematykę. Jeśli jednak zauważysz, że przydałaby się coś dodać do Twojego artykułu i jest tam niezbędne, zrób to i zaktualizuj go!

Jak pozostać na szczycie swoich rankingów

Jeśli jesteś redaktorem bloga, pisarzem lub menedżerem, polecam generowanie raportu pod koniec każdego miesiąca, aby sprawdzić, które z głównych adresów URL Twojej usługi straciły ruch.

Okresowe sprawdzanie:

  • Pomaga w ratowaniu stron, zanim trwale wyślizgną się z rankingu
  • Ujawnia trendy wyszukiwania
  • Daje poczucie zainteresowań odbiorców – zarówno stałych, jak i zmieniających się

Za pierwszym razem, gdy wykonasz tę analizę, wybierz miesiąc największego ruchu z ostatniego półrocza. Korzystanie z miesiąca o średnim lub małym natężeniu ruchu da bardziej ostrożne oszacowanie, które adresy URL spadły w ruchu organicznym.

W GA przejdź do lewego paska bocznego i kliknij „Zachowanie” → „Zawartość witryny” → „Wszystkie strony”.

źródło: https://blog.hubspot.com/

Dodaj segment i wybierz zakres dat.

źródło: https://blog.hubspot.com/

Jeśli analizujesz właściwość, która nie ma danego segmentu, kliknij „Zaawansowane” i zastosuj ten filtr:

„Uwzględnij” „Strona” „Zawiera” „[Adres URL]”

Przewiń w dół i zmień „Liczba wierszy” na 500.

źródło: https://blog.hubspot.com/

Kliknij „Eksportuj do pliku CSV”.

Otwórz arkusz kalkulacyjny, nazwij pierwszą kartę „[miesiąc] [rok]”, a następnie zmień nazwę kolumny B „Widoki [miesiąc] [rok]” i usuń wszystkie pozostałe kolumny.

Wróć do GA. Zmień zakres dat na ostatni pełnowartościowy miesiąc (tzn. Jeśli robisz to 30 października, zakres dat będzie wynosił 1 września 2017 r. – 30 września 2017 r.).

Twój filtr i liczba wierszy z poprzedniego miesiąca powinny nadal obowiązywać, więc wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć „Eksportuj do pliku CSV”.

Otwórz arkusz kalkulacyjny, zmień nazwę kolumny B „Widoki [miesiąc] [rok]” i usuń wszystkie pozostałe kolumny. Skopiuj zawartość tego arkusza kalkulacyjnego, a następnie wklej go na drugą kartę arkusza kalkulacyjnego o największym ruchu w miesiącu. Nazwij drugą kartę „[Miesiąc] [Rok]”.

Wróć do pierwszej karty. Nazwa Kolumna C „Widoki [Miesiąc] [Rok].”

źródło: https://blog.hubspot.com/

W komórce C7 wstaw tę formułę:

=VLOOKUP(A7, ‚Sept 2017’!A:B, 2, FALSE)

Kliknij pole w prawym rogu komórki, aby zastosować tę formułę do pozostałych wierszy.

Zmień nazwę kolumny D na „15 +% odrzucenia?”

Wstaw tę formułę do D7:

=IF(C7<(B7-(B7*0.15)), „YES”, ” „)

Zastosuj formułę do pozostałych wierszy.

Kliknij „Formatowanie warunkowe”, „Zaznacz reguły komórki”, „Tekst zawierający …” i ustaw „Szczegółowy tekst” „zawierający” „Tak” na czerwony.

źródło: https://blog.hubspot.com/

Oto podsumowanie.

1. Co miesiąc generuj raport, aby zidentyfikować najlepsze posty, które odrzuciły ruch.

2. Określ, czy wyszukiwane hasło zmniejsza się w ruchu (nic nie możesz zrobić), czy też sam słupek spada (wiele możesz zrobić).

3. Jeśli to drugie, zdiagnozuj konkretne problemy za pomocą SEMrush i Google Search Console.

Tak, ten proces jest czasochłonny i energochłonny. Wykonywanie konserwacji największych hitów na blogu zabiera mniej zasobów niż pisanie nowych postów … i zwykle jest o wiele bardziej skuteczne.

Dodaj komentarz