Aktualizacja Google dla wyników wyszukiwania – etykiety plików PDF i PPT

Google wdrożyło subtelną, nową zmianę w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i komputerach.

Gdy prezentacje PowerPoint (PPT) i pliki PDF są przesyłane do witryny internetowej, pliki raw mogą być indeksowane w wynikach wyszukiwania.

Teraz, gdy wyniki wyszukiwania Google zwrócą pliki PDF lub PPT, zostaną oznaczone nowymi etykietami, które można zobaczyć poniżej.

Nowe etykiety Google dla plików PDF i PPT są czyste i łatwe do zidentyfikowania podczas przeglądania wyników wyszukiwania.

Ponadto nowe etykiety są bardziej zgodne z ogólnym wyglądem i wyglądem wyników wyszukiwania Google. Są prawie identyczne z etykietą „Reklama” AdWords, z wyjątkiem szarości zamiast zieleni.

Warto również zauważyć, że te etykiety pojawiają się tylko wtedy, gdy wyniki wyszukiwania prowadzą bezpośrednio do pliku PDF lub PPT. Nie pojawiają się, jeśli pliki te są osadzone w rzeczywistych stronach internetowych.

Chociaż jest to tylko zmiana estetyczna, może zwiększyć współczynniki klikalności, gdy użytkownicy szukają plików PDF  lub PPT.